Specjalnie w OFF-TOP, bo nie dotyczy eksploatacji Octavii, a podobne tematy są jednak inne.
Do rzeczy:
Jaki kupić akumulator do samochodu swojej żony - corolla e11FL '01 1.4VVTi? Toyota zaleca 32Ah dla klimatów ciepłych i 60Ah dla klimatów zimnych - i 60Ah chcą mi sprzedać sprzedawcy...
Ale:
- skoro Rolka jeździć będzie na króciutkich odcinkach, przez co ładowanie akumulatora będzie króciutkie i boję się niedoładowywania akumulatora,
- auto jeździć będzie codziennie przejeżdżając jakieś 6-10km podzielone na 4 odcinki,
- skoro do Octavii jedynki BFQ standardowy akumulator to 44Ah,
to może i ja kupić powinienem jednak jakiś mały akumulator - 44Ah/45Ah - a może nawet 40Ah? Co sądzicie?
Auto generalnie odpala od strzała, nie posiada żadnych dodatkowych i prądożernych odbiorników elektrycznych, nie będzie w nim słuchane radio na wyłączonym silniku. Ale jeździ na oleju półsyntetycznym. Ładuje (nawet pod pełnym obciążeniem) napięciem przynajmniej 13,8V.
D2mian, siedzi zgodny ze specyfikacją Toyoty, tj. 60Ah... Ale obawiam się, że przy obecnej eksploatacji taki akumulator nie będzie mieć szans na pełne naładowanie...
Agamek12, u mnie w aucie żonki (Fabia 1.2 12V z 2004 r.) jest chyba 45Ah. Autko jeździ 6 km postój 6 km postój czasami 3 km postój itp. Jaki by nie był akku to i tak padnie a wtedy prostownik i kable i około roku spokoju do następnego ładowania przed sezonem zimowym.
Cena domeny: 3999 PLN (do negocjacji). Możliwość kupna na raty od 499.88 PLN miesięcznie. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Ładuje (nawet pod pełnym obciążeniem) napięciem przynajmniej 13,8V.
13,8 to dolna granica akceptowalnego ładowania. Jeśli jest bliskie tej wartości lub zdarza się mniejsze to warto się zakęcić koło alternatora, bo może aku jest OK ale alternator nie domaga.
14,4V to zalecana wartość ładowania +/- 0,2V.
Ładuje (nawet pod pełnym obciążeniem) napięciem przynajmniej 13,8V.
13,8 to dolna granica akceptowalnego ładowania. Jeśli jest bliskie tej wartości lub zdarza się mniejsze to warto się zakęcić koło alternatora, bo może aku jest OK ale alternator nie domaga.
14,4V to zalecana wartość ładowania +/- 0,2V.
W momencie włączenia prądożernych odbiorników prądu schodzi do poziomu 13,8V, po czym momentalnie wskakuje na ponad 14V - altek działa lepiej niż w Ave...
Poza tym napięcie na akumulatorze po 24h od ostatniej jazdy to 12,1V, więc bateria jest padnięta...
Akumulator ma przynajmniej 7 lat, alternator ładuje poprawnie. Śmiem więc twierdzić, że bateria nadaje się do wymiany. Pytanie: na jaką...?
Tak się zastanawiam nad wersją ekonomiczną: 44Ah, 440A prądu rozruchu: http://allegro.pl/akumulator-44ah-44...625173452.html
To faktyczie wyrób Varty?
Akumulator ma przynajmniej 7 lat, alternator ładuje poprawnie. Śmiem więc twierdzić, że bateria nadaje się do wymiany
:?:
Troszkę martwisz się na zapas, jesli już to wyciągnij i przedmuchaj/przeczyść rozrusznik w starszych autach naprawdę daje to zadziwiające efekty, a za aku się rozejżyj i posprawdzaj ceny jak padnie to się będziesz martwić
Bateria dziś ostatecznie padła.
Z uwagi na konieczność szybkiego zakupu i wymiany "na odległość" i dostępnością w określonej lokalizacji kupuję Jenox Classic 50Ah 470A. Może trochę podziała...
Komentarz